Konačno smo se smestili u apartman u kome ćemo provesti dve nedelje našeg zasluženog odmora. Možemo reći da „zvanično“ počinje naš odmor. Pokušaćemo da se maksimalno opustimo i uživamo u blagodetima izabrane destinacije.

Jutro najavljuje početak novog dana, grad počinje da se budi i polako ubrzava svoj ritam. Naš prvi dan boravka na Gran Kanariji u gradu Las Palmas de Gran Kanarija, koji zajedno sa gradom Santa Kruz de Tenerife čini glavni grad autonomne zajednice Kanarskih ostrva. On je deveti grad po veličini u Španiji.

O apartmanu…

Pri izboru apartmana, na Googlu detaljnije sam pogledao okolinu u potrazi za najbližom plažom i supermarketom. Hteo sam da se uverim da u neposrednoj blizini našeg apartmana postoji supermarket, budući da nisam želeo da gubim vreme na silno pešačenje i tegljenje namernica. Takođe i udaljenost od plaže je veoma važna. Pošto sam se uverio da se od apartmana na svega stotinak metara nalazi plaža Las Kanteras i supermarket SuperDino, odlučili smo se za njega. Kasnije se pokazalo da smo napravili odličan izbor.

Apart-hotel Bajamar nalazi se u ulici Calle Venezuela. Apartman je površine oko 65 m2 kompletno opremljen. Ne ostavlja se depozit za boravak, kao na nekim destinacijama. Kako izgleda pogledajte na narednim fotografijama:

Ovaj apartman je koštao 550 evra za 14 dana. Da li vredi toliko prosudite sami naročito ako ga uporedite sa apartmanima u Grčkoj, gde ljudi sa ovih prostora najčešće borave.

Rešili smo da pre podne našeg prvog dana posvetimo nabavci namernica i odmoru od predhodnog putovanja, a da popodne odemo do najbliže plaže. Veče je rezervisano za laganu šetnju promenadom.

Kupovina namernica

Dakle, kako se na svega stotinak metara od apartmana nalazi najbliži supermarket SuperDino, i pošto sam znao njegovu tačnu lokaciju, uputili smo se tamo u našu prvu nabavku. Što se tiče cena namernica one su manje više iste u svim zemljama EU. Znajući da je Gran Kanarija bescarinska zona, očekivao sam da su cene niže nego u ostalom delu EU. Nismo očekivali nikakva iznenađenja po tom pitanju. Ispostavilo se da smo bili u pravu. Evo jednog kataloga gde možete da pogledate cene pojedinih namernica:

HiperDino

Nakon obavljene kupovine i dobrog doručka, trebalo je malo i predahnuti u hladovini na terasi uz dobru kafu, sok i kolač. Pa odmor je…. a u njemu treba maksimalno uživati.

Za prvi dan našeg boravka najavili su da će maksimalna dnevna temperatura dostići 30 stepeni, a mi se još nismo adaptirali na novu lokaciju, te smo odlučili da ne pripremamo ručak nego da kupimo gotovu hranu. Izbor je pao na pečeno pile, krompir (pripremljen na španski način) i salatu. To svakako zaliti sa čašom hladnog piva, a posle kraće pauze opet se treba rashladiti, ali ovaj put sa sladoledom. Sve to servirano na terasi u debelom hladu. Nakon svega što smo pojeli i popili, dok sedimo pretrpanog stomaka konstatujemo da nije loš početak godišnjeg odmora.

Plaže

Uživajući na terasi dočekali smo popodne kada je temperatura pala za stepen ili dva, te konačno krenusmo na obližnju plažu. Rešili smo da do plaže svratimo u onaj supermarket i kupimo potrebne „rekvizite za plažu,“ kremu za sunčanje, suncobran, stolice na sklapanje i za početak jedan dušek na naduvavanje. Rekvizite za plažu uvek kupujemo na destinaciji na kojoj boravimo. Njih ne nosimo sa sobom iz dva veoma praktična razloga. Prvi je da putujemo avionom i nosimo samo ručni prtljag, pa bi to bila gotovo nemoguća misija. Drugi razlog je da za tim nema ni potrebe, pošto sve to na destinaciji otprilike košta koliko i kod kuće. Komplet mleko za sunčanje u spreju Nivea fp 50 sa mlekom posle sunčanja košta oko 10 € (to možete videti i u katalogu iznad na poslednjoj strani). Suncobran prečnika 1,8m košta 10 €. Stolica na sklapanje za plažu niska košta 6 € dok je dušek na naduvavanje  8€.

Pošto smo se u potpunosti opremili uputili smo se na plažu. Plaža na koju idemo i koja je najbliža našem apartmanu zove se Las Kanteras, duga je 3 kilometra i proteže se severozapadnim delom  grada Las Palmas de Gran Kanarija. Smestili smo se na njen godnji deo gde je najšira i gde nema talasa. Naime u tom delu na udaljenosti od par stotina metara nalazi se sprud od koralnog peščara koji nedozvoljava talasima sa otvorenog okeana da stignu do obale. U tom delu voda je mirna i pruža pravo uživanje plivačima. Ovaj deo je naročito pogodan za porodice sa decom, gde deca mogu da uživaju preko celog dana.

U donjem delu plaže, bliže koncernoj dvorani Alfred Kraus, talasi sa otvorenog okeana dolaze skroz do obale, pa je daj deo plaže omiljeno mesto za surfere. Plaža je prekrivena sa finim sitnim peskom koji je u donjem delu više crn, zbog vulkanskog porekla ostrva i podseća na plaže na Tenerifima. Ulaz na plaže je slobodan i besplatan. Svoje rekvizite za plažu možete slobodno da koristite bez bilo kakvog ograničenja. Na plaži postoje tuševi i toalet. Duž plaže nalaze se brojni restorani sa različitom ponudom hrane. Među njima je i Burger King tako da ni ljubitelji brze hrane ne treba da brinu, niko neće ostati gladan.

Inače grad Las Palmas ima četiri plaže, pored Las Kanteras to su Las Alkanaveras na severoistoku pored nautičke marine Real Club Náutico de Gran Canaria, dužine 800 metara prekrivena finim zlatnim peskom. Plaža La Laja koja se nalazi na jugoistoku ostrva udaljena nekoliko kilometara od grada, sa finim sivim peskom dužine 1200 metara i prosečnom širinom 40 metar, zbog talasa koji zapljuskuju ovu plažu ominljeno je mesto surfera. Plaža El Konfital koja se nalazi jugozapadno od poluostrva La Isleta dužine oko 2 kilometra i skoro da se nadovezuje na plažu Las Kanteras.

Ostalo

Uveče smo krenuli u šetnju duž promenade Las Kanteras, kao što smo planirali. Promenada prati plažu, počinje na severu od hotela NH Imperial Playa do spomenika i koncerne dvorane Alfred Kraus  na jugu. Preko puta koncerne dvorane nalazi se tržni centar Las Arenas sa brojnim prodavnicama poznatih svetskih brendova.

Ako u gornjem delu promenade uđete u ulicu Calle Luis Morote i nastavite njom pravo, pored parka Santa Katalina stižete do glavne autobuske stanice Santa Katalina. Iz ove stanice polaze autobusi koji povezuju ovaj grad sa drugim mestima na ostrvu, kao što su Plaja de Ingles (linija 5, 30), Faro Maspalomas (linija 5, 30, 50), Telde (linija 80), Puerto de Mogan (linija 1), Porto Riko i druga mesta. Odmah pored stanice nalazi se tržni centar El Muele.

U Las Palmasu postoje zanimljivosti koje treba posetiti. Ja ovom prilikom neću o njima pisati, o njima možete pročitati na brojnim sajtovima posvećenih ovoj destinaciji. Ova destinacija je idealna za ljubitelje šopinga, budući da su cene na Kanarskim ostrvima niže u odnosu na druge delove EU, a iz razloga što su ova ostrva bescarinska zona. Brojni tržni centri zadovoljiće apatite  ljubitelja dobre kupovine.

i na kraju…

Mogu reći da smo mi proveli prelep godišnji odmor. Da smo se zaista odmorili i uživali u svakom njegovom trenutku. Na trenutak se učinilo da će to na kraju da pokvari recepcioner u hotelu, naime o čemu se radi….

Kao što znate (ili možde ne znate) pravilo je da se u hotel prijavljuje posle 15h, a odjavljivanje se obavlja zadnjeg dana do 12h. Iz tog razloga sam od hotela prilikom rezervacije apartmana zatražio  kasno odjavljivanje ( tačnije odjavljivanje u 16 h ), pošto smo imali avion u kasnim popodnevnim satima. Oni su to odobrili i potvrdili to mejlom. Međutim poslednjag dana našeg boravka dogodilo se da su taj podatak prevideli. Kada smo se oko 12:05 vratili sa plaže i samo što smo ušli u apartman zazvonio je telefon. Bio je to recepcioner koje je sav unezveren počeo da mi objašnjava da moramo da napustimo apartman da je prošlo 12h. Otišao sam na recepciju u nameri da saznam u čemu je problem. Kada sam mu rekao da su oni potvrdili kasno odjavljivanje on je rekao kako je to nemoguće da oni to nikead ne rade i bla, bla, bla…. Uzeo sam telefon i potražio njihov mejl, koji sam mu stavio pod nos. Počeo je da se izvinjava ali da je njima potreban taj apartman da su ga izdali i da moraju da ga pripreme za narednog gosta. Pitao me je da li možemo da se prebacimo u studio koji je spreman za nove goste i tamo ostanemo do trenutka našeg polaska. Pristao sam pošto smo imali 4 sata do polaska i nama je bilo bitno da možemo da se istuširamo i malo odmorimo  do polaska… da ne budemo na ulici.

Pošto smo ovaj problem rešili na sasvim zadovoljavajući način mislim da možemo sada slobodno reći da smo proveli još jedan prelepi odmor i več sad sa nestrpljenjem očekujemo naredni.

priča od :  Tripexpert

Категорије: story

0 коментара

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.