Konačno je došao trenutak da se krene na taj zasluženi i dugo isčekivani odmor. Proveravam da li su svi detalji predstojećeg putovanja isplanirani, da li je sve spremno. Čekiranje na predstojeće letove su obavljeni, koferi su spremni, dokumenta su tu…. znači možemo  da krenemo.

Stižemo na aerodrom Nikola Tesla dva sata pre poletanja kao što se i savetuje, kako bi smo bez jurnjave i nervoze obavili sve formalnosti koje nam predstoje na aerodromu. Neki prijatelji mi kažu da je to mnogo rano, i pitaju šta ćemo da radimo toliko na aerodromu… Oni izgleda zaboravljaju da nismo sami na aerodromu. Pored nas još stotine drugih putnika treba da prođe istu proceduu baš kao i mi, pogotovo na većim aerodromima, kad gužve mogu biti skoro nezamislive. U situacijama kada su gužve i kada podcenite vreme koje vam je potrebno za aerodromske procedure, postajete nervozni i polako ali sigurno klizite u  stres koji je loš početak putovanja. Uvek svima govorim da je i putovanje deo odmora, što znači da i tada treba da se uživa, koliko je to moguće.

Sve procedure na aerodromu lagano i bez stresa završavamo. Nakon popijene kafe u aerodromskom restoranu počinje ukrcavanje.

Prva polovina puta…

Bez problema, posle 2h i 30 minuta leta, stižemo na Terminal 1 aerodroma El Prat u Barseloni. Posle iskrcavanja i kraće pasoške kontrole, bez čekanja prtljaga pošto imamo samo ručni prtljag, bez dužeg zadržavanja krećemo ka izlazu iz terminalske zdrade. To je prednost kada imate samo ručni prtljag. Nema čekanja pored pokretne trake i neizvesnost kada će se pojaviti vaš kofer….ili se možda neće pojaviti. To su doduše retke situacije, ali su moguće.

Pošto imamo dosta vremena do narednog leta, i nastavka našeg putovanja, rešili smo da to vreme provedemo u Barseloni. Idemo prema stajalištu autobusa Aerobus koji povezuje aerodrom sa centrom Barselone. Autobusi idu na svakih 5 minuta tokom dana. Cena karte je 5,90 €. Posle nekih 35 minuta stižemo u centar Barselone, na trg Katalunja (Pl. Catalunya).

Od trga  Katalunja prema luci koja je u stvari trajektni terminal, proteže se čuvena ulica La Rambla. U ovoj ulici turist iz svih krajeva sveta uživaju u šetnji i baš zbog toga tokom dana u njoj vlada ogromna gužva. Ova ulica je centar interesovanja svih posetilaca Barselone. Zbog toga smo rešili da se ovom ulicom prošetamo odmah, pre gužve i predstojeće vrućine koja će neminovno kasnije uslediti.

Jutro je prijatno, sa blagim povetarcem i još uvek nema gužve, mada se broj posetilaca iz minut u minut rapidno povećava. Prodavnice, restorani i kafei počinju svoj novi radni dan. Pošto smo pre par godina bili u Barseloni i tom prilikom smo je obišli u celosti, za ovu priliku smo rešili da naš boravak bude skoncentrisan samo na deo oko La Ramble. Moram priznati da nam je šetnja baš prijala. Na kraju ulice je trg na kome se nalazi spomenik čuvenom moreplovcu Kolumbu. Desno od njega nalazi se trajektni terminal iz koga polaze trajekti ka Ibici, Majorci, Livornu, Đenovi….

Pravo od spomenika ide se prema marini za jahte i soping centra Maremagnum. Posle šetnje ovim delom uputili smo se do obližnje Barselonete, deo Barselone sa lepim plažama gde smo rešili da sednemo u jednom od brojnih kafea na prelepoj plaži i popijemo kafu uz ukusan kroasan. Posle odmora još malo šetnje i onda ručak, kao priprema pred nastavak putovanja. Imamo let u 16:35 sa Terminala 2.

Uživanje u lepotama Barselone učinice da vreme prosto proleti, pa ako ne vodimo računa o tome možemo još i zakasniti na naš naredni let. Dakle došlo je vreme da se uputimo ka aerodromu, ali ovaj put idemo na Terminal 2 odakle poleću avioni kompanije Ryanair. Idemo do trga Katalunja i odatle autobusom Aerobus T2 na aerodrom El Prat. Gužva u autobusu, koji je na moje iznanađenje bio skoro pun, ukazivala je šta nas očekuje na aerodromu.

Po dolasku na aerodrom uverio sam se da je moj stav o ranijem dolasku na aerodrom opravdan, pošto nas je tamo sačekala neopisiva gužva. Pomislio sam da nam predstoji iscrpljujuće čekanje u redu. Donekle sam bi u pravu pošto smo bezbednosni punkt prošli za ”samo” 50 minuta. Posle nije bilo problema. Sve se odvijalo uobičajnim opuštenim tempom. Imali smo vremena za laganu opuštajuću posetu aerodromskim prodavnicama.

Konačno Gran Kanarija…

Nakon skoro 4 sata leta stižemo na Kanarska ostrva na aerodrom Las Palamas de Gran Canaria. Lokalno vreme je sat vremena unazad u odnosu na naše centralno evropsko vreme. Nakon iskrcavanja, pošto imamo ručni prtljag, upućujemo se ka izlazu iz zgrade terminala ka autobuskoj stanici koja je ispred zgrade.

Odlučili smo se za autobus kao vid transfera do našeg smeštaja, pošto je javni prevoz dobro organizovan. Autobusi su redovni,  čisti i u njima nema gužve, a cene karte su povoljne.

Po dolasku  na autobusku stanicu, posle par minuta dolazi autobus kompanije Global. Linija 60 koja ide do grada Las Palmas de Gran Kanarija do stanice Santa Katalina koja je poslednje stajalište na liniji i ujedno poslednja stanica našeg putovanja. Inače transport između mesta na Gran Kanariji obavlja ova kompanija. Autobusi na ovoj liniji idu na svakih pola sata. Karta za jednu osobu košta 2.95 €.

Po dolasku na Santa Katalinu poslednju stanicu linije 60 preostalo nam je još nekih 15 minuta peške do  hotel apartmana Bajamar u kome smo rezervisali apartman. Pošto sam predhodno prostudirao Googl mapu znao sam kuda tačno treba da idemo i koji je najbliži put do našeg apartmana.

Smeštaj u apartman

Dok idemo prema smeštaju razgledamo okolinu i pokušavamo da zapamtimo gde se nalaze interesantna mesta za nas, koja ćemo posetiti kasnije tokom našeg boravka.

Dolazimo do hotela i prijavljujemo se na recepciju. Na recepciji su nam poželeli dobrodošlicu i dali nam kartice koje ćemo umesto ključa koristiti za ulazak u naš apartman. Dobijamo plan grada i ukratko nam objašnjavaju gde su plaže i najbliži marketi gde možemo da nabavljamo namernice. Zbog nestrpljenja  da što pre uđemo u apartman i da se raspremimo nismo baš sa nekom pažnjom slušali njihova objašnjenja.

Konačno je došao trenutak kada prevlačim karticom preko elektronske brave otključavamo vrata i ulazimo u apartman u kome ćemo provesti naš zasluženi odmor.

priča od :  Tripexpert

Категорије: story

0 коментара

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.