Dolaskom leta nametnulo se pitanje, gde na odmor? Ponude turištičkih agencija, kao i svake godine manje više su indetične. To znači da će i ove godine letovanje biti u sopstvenom aranžmnu. Već duži niz godina sva putovanja na koja idemo bila su u sopstvenoj organizaciji. Rešili sam da tako bude i ovaj put. Uostalom to se pokazalo i kao najbolje rešenje, budući da su mogućnosti odabira destinacije, hotela, i načina putovanja praktično neograničene. Svakako ograničenje nameće budžet, koji ste spremni potrošiti na putovanju.

Nakon duže analize i razmatranja, odluka je pala ponovo na Kanarska ostrva, koja smo posetili pre otprilike četiri godine. Tada smo za smeštaj izabrali jug ostrva, mesto Plaja de Ingles. Ovaj put odlučili smo se za drugo mesto i to za Las Palmas de Gran Kanarija. Provinciski glavni grad ostrva Gran Kanarija. Inače Kanarska ostrva udaljena su oko stotinak kilometara od  afričke obale, tačnije od Maroka. Kanarska ostrva čini 12 ostrva, od kojih je sedam naseljeno dok ostala nisu naseljena. Od naseljenih ostrva najveće ostvo su Tenerife, zatim Fortaventura i na trećem mestu po veličini je ostrvo Gran Kanarija. Verovatno mislite da vam za ovo putovanje treba ogromna suma novca, ali uopšte nije tako. To pokušavam da objasnim i prijateljima koji me u najmanju ruku čudno gledaju kada im kažem gde sam bio na godišnjem odmoru. To je i glavni razlog što ovo pišem. Pokušavam da objasnim da vam nije potreban veliki novac da odete na vašu željenu destinaciju. Treba samo dobro isplanirati put.

Večiti problem jeftinih avio karata

Nakon odluke o destinaciji, usledio je sledeći korak, potraga za povoljnim avio kartama. Ukoliko želite da izbegnete skupe avio karte, moja preporuka je da ne trošite vreme na nacionalne avio prevoznike. Potragu obavljajte preko niskobudžetnih avio kompanija. Imajte na umu da je letnja sezona ujedno i avio sezona. To znači povećan broj putnika, što za posledicu ima i skuplje karte u tom periodu. Da bi ste obezbedili povoljnije karte potrebno je da put planirate nekoliko meseci ranije. Zbog toga sam potragu počeo u maju, i ako je odmor planiran za kraj avgusta. Budući da nepostoji direktan let iz Beograda, znao sam da će naše putovanje morati da se obavi preko nekog evropskog grada. To znači da će morati da se odvija u dve etape.

Nakon kraćeg vremena, potrga za avio kartama je dala rezultate. Putovanje do krajnje destinacije Las Palmas de Gran Kanarija vodi preko Barselone. To znači da je Barselona grad koji će nas ovaj put povezati sa našom krajnjom destinacijom. Prva etapa je Beograd – Barselona, španskom avio komanijom Vueling i druga etapa Barselona – Las Palmas de Gran Kanarija kompanijom Ryanair. Vreme između dva leta je 10 sati. Previše za moj ukus, ali ne treba očajavati već iskoristiti raspoloživo vreme na pametan način.

Moram da priznam da nisam ljubitelj ni kratkog vremena pri konekciji dva leta, pogotovo kada se to vreme svede na 1 sat, pošto to obično znači jurcanje po aerodromu uz neprekidnu zebnju da li stižete na naredni let. Ne treba da napominjem da uvek postoji mogućnost da vaš prvi let kasni, ili da ukuliko uzimate kartu nekoliko meseci unapred (a rekao sam vam da je to poželjno ukoliko želite jeftiniju kartu) dodje do pomeranja leta. Kakvu to nervozu izaziva ne treba trošiti reči. Sve to svakako izaziva stres. Pošto smatram da i samo putovanje treba da bude avantura i uživanje,  moja „filozofija“ od par sati između dva leta, prvenstveno je preventiva protiv stresa i nervoze. Mislim da je bolje opušteno, lagano uz neko pićence u baru na aerodromu dočekati naredni let, nego sumanuto juriti kroz gomilu ljudi kroz aerodrom uz uvek realnu mogućnost da nećete stići.

Nakon mesec dana od kupovine karte moja „filozofija“ se pokazala ispravnom, pošto nam je kompanija Vueling pomerila vreme polaska za oko 90 minuta kasnije. Takođe još jedna stvar koja je bila važna je da pri dolasku iz Beograda slećemo u Barselonu na terminal 1, dok let ka Gran Kanariji poleće sa terminala 2. To znači da je za prelezak sa terminala na terminal potrebno dodatno vreme. Bio sam i dalje spokojan pošto smo imali vremena više nego dovoljno. Cena povratne karate na relaciji Beograd – Barselona- Las Palmas de Gran Kanarija – Barselona – Beograd za jednu osobu iznosila je ukupno 240 evra, sa svim taksama. Termin putovanja je 28.08. – 10.09. Nažalost dužina boravka je bila ograničena brojem dana koje sam mogao provesti vam posla.

A sad smeštaj…

Problem avio karata bio rešen pa je usledio sledeći korak, rezervacija smeštaja. Prilikom predhodne posete Kanarskim ostrvima za smeštaj smo bili izabrali apartman, što se pokazalo kao odličan izbor. Odlučili smo da i ovaj put naš smeštaj bude u apartmanu. Tamo su apartmani po pravilu, koliko sam video, kompletno opremljeni posuđem, tako da bez problema možete pripremiti sebi obrok. Kako hrana u prodavnicama nije skupa, mislim da je priprema hrane dobro rešenje. Potraga za smeštajem je mnogo jednostavnija nego za avio kartama i ne oduzima puno vremena. Preko Booking.com sam našao apartman Bajamar, u centu nedaleko od plaže. Pošto sami spremamo hranu proverio sam preko Googl map da li u blizini apartamana postoje prodavnice, pošto nisam imao nameru da svaki put gubim vreme pešačeći dugo do prodavnice. Takođe sam proverio i koliko je udaljen apartman od plaže, autobuske stanice kada stignemo tamo, šetališta i drugih zanimljivosti za večernje šetnje. Pošto mi je po lokaciji odgovarao, izabrao sam ovaj apartman.

I ostale važne pikanterije…

Naredni korak je transfer od aerodroma do hotela. Pogledao sam Googl mapu, i tako tačno saznao za lokaciju apartmana. Fokusirao sam se na raspoložive načine transfera na Kanarskim ostrvima, i zaključio da na raspolaganju imamo autobus ili taksi, što i nije neki izbor. Taksi usluge su kao i svuda skuplja opcija transfera, pa sam odlučio da autobus bude naš izbor. To se kasnije ispostavilo kao sasvim dobra solucija. Linija 60 od aerodroma do Santa Kataline ide na svakih sat vremena i u potpunosti nam odgovara. Cena karte po osobi u jednom pravcu je 2,95 evra što je mnogo povoljnije nego taksi. Vožnja traje manje od sat vremena. Video sam da od Santa Kataline kraćom šetnjom lako se stiže do našeg apartmana. Znači problem transfera rešen.

Na ovaj način sve glavne stavke putovanja su bile rešene, avio karta, smeštaj i transfer od aerodorma do smeštaja. Posle svega toga preostala mi je još samo organizacija vremena u Barseloni. Kao što sam već rekao, vreme između dve konekcije u Barseloni je oko 10 sati. Nisam bio preterano voljan da to vreme provedem na aerodromu, smatrao sam da je mnogo bolje to vreme utrošiti na zanimljiviji način, na primer otići do centra Barselone i prošetati se La Ramblom do luke ili prošetati na Barsenoleti. Autobusi AEROBUS sa aerodroma u Barseloni ide svakih 5-10 minuta do centra grada. Karta za autobus se može uzeti preko interneta ili direktno u autobusu. Rešio sam da kartu kupim u autobusu na licu mesta, pošto je cena karte bila ista bez obzira na način kupovine i iznosila je 5,90 evra.

Takođe pala je odluka da se na ovaj put ide samo sa ručnim prtljagom iz više razloga. Prvo, to je sasvim dovoljna veličina putne torbe obzirom na dužinu trajanja odmora. Uglavnom svi na put ponesemo preteranu količinu stvari, a to shvatimo tek kada krenemo kući i tada vidimo da dobar deo ponetih stvari uopšte nismo ni koristili. Drugo, da se izbegne čekanje u redovima za čekiranje prtljaga i na trakama za preuzimanje čekiranog prtljaga. Treće, lakše kretanje sa ručnim prtljagom, pogotovo što je plan podrazumevao odlazak u centar Barselone i pešačenje od autobuske stanice Santa Katalina do apartmana na Gran Kanariji.

Još jedna stvar koja je jako važna. Kada god se putuje i gde god da se putuje, obavezno obezbedite putno zdravstveno osiguranje. To je izuzetno važno, budući da su zdravstvene usluge svuda u svetu jako skupe. Nije pametno rizikovati velike troškove kako bi se uštedela zanemarljiva količina novca, koliko košta putno zdravstveno osiguranje (za zemlje Evropske unije je 1 evro po danu). Ovim su pripreme za put obavljene. Preostaje pakovanje stvari i polazak.